موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا فراجا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر انتخاب رشته و قبولی تضمینی در دانشگاه‌ها، مترصد کلاهبرداری از متقاضیان بود.

انتخاب رشته کنکور و قبولی تضمینی؛ ترفند مجرم سایبری

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت: همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و مهلت تعیین شده در خصوص انتخاب رشته دانشگاهی تبلیغات متعددی در فضای مجازی مبنی بر ارائه مشاوره‌های تحصیلی توسط موسسات مجاز و صاحب اعتبار در جریان می باشد.  

وی ادامه داد: بر اساس تقویم عملیاتی این پلیس مبنی بر پیش بینی تحرکات مجرمان سایبری، بر اساس رصدهای پیش دستانه در فضای مجازی توسط کارگروه‌های عملیاتی ویژه، فردی با هویت معلوم که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی عمدتا شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیر بومی مدعی قبولی داوطلبان با هر میزان نمره و امتیاز کسب شده در دانشگاه‌های معتبر بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این فرد شیاد با سوء استفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات مجاز و انتصاب خود به صورت جعلی به سازمان سنجش؛ با فریب متقاضیان مترصد کلاهبرداری از طعمه‌های خود بود که با حکم قضایی دستگیر شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص گردید آخرین مدرک تحصیلی این متهم صرفا دیپلم بوده و هیچ گونه تخصصی در حوزه انتخاب رشته‌های دانشگاهی نداشته و این اقدام وی صرفا به قصد کلاهبرداری بوده است.  

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ پاشایی در ادامه به داوطلبان مجاز انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ توصیه کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و در صورت نیاز به مشاوره صرفا از طریق موسسات قانونی و مجاز و صاحب اعتبار اقدام کنند.  

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا فراجا  با اشاره به اینکه  افراد متقاضی می‌بایست جهت کسب اطلاعات دقیق تنها از سایت sanjesh.org استفاده کنند، خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موارد را از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا سراسر کشور در میان بگذارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.